Nomeco tager beskyttelsen af og sikkerheden for medarbejdernes, samarbejdspartnernes og kundernes data alvorligt. Privatliv er et alvorligt anliggende, som vi lægger særlig vægt på, når vi behandler og bruger personoplysninger. I det omfang, personoplysninger (f.eks. dit navn, din adresse eller andre kontaktoplysninger) indsamles, bearbejdes og anvendes, sker dette udelukkende i overensstemmelse med gældende regler om databeskyttelse. I det følgende ønsker vi at informere dig om behandlingen af personoplysninger, når du registrerer dig og bruger panelet. Med personoplysninger menes alle data, der kan relateres til dig personligt, f.eks. navn, adresse, e-mailadresse og brugeradfærd.
Den dataansvarlige, der i henhold til den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) er ansvarlig for indsamling, behandling og brug af dine personoplysninger, er:
Nomeco A/S
Borgmester Christiansens Gade 40
2450 København SV
Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på gdpr@nomeco.dk eller via vores postadresse (att. “GDPR complianceansvarlig”).
1. Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi følgende data, da dette er teknisk nødvendigt for, at vi kan vise dig vores hjemmeside samt sikre stabiliteten og sikkerheden:
Hvis du ønsker at deltage i vores panel og derfor oprette en brugerkonto, behandler vi følgende data:
Behandlingen af ovennævnte data er obligatorisk. Alle yderligere oplysninger kan gives frivilligt ved hjælp af vores platform.
Formålet med survey deltagelse er analyse af kundetilfredshed og markedssituation for at optimere vores processer og tjenester. Behandlingen af dine personoplysninger til dette formål er baseret på den tjeneste, som du har tilmeldt dig (art. 6 stk. 1 lit. b i GDPR) og på baggrund af vores legitime interesse i henhold til art. 6 stk. 1 lit. f i GDPR.
I et vist omfang bruger vi eksterne tjenesteudbydere til at behandle dine data. Disse tjenesteudbydere er nøje udvalgt på baggrund af vores retningslinjer. Vi behandler udelukkende personoplysninger inden for EU / EØS og kontrolleres regelmæssigt.
Vi ønsker i høj grad, at du gør dig bekendt med dine rettigheder i henhold til den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR):
Du har ret til at anmode om bekræftelse af, hvorvidt oplysninger, der vedrører dig, behandles, og til at anmode om information om sådanne oplysninger i henhold til art. 15 i GDPR.
I henhold til artikel 16 i GDPR har du ret til at anmode om fuldstændiggørelse eller berigtigelse af ukorrekte oplysninger om dig.
I henhold til art. 17 i GDPR har du ret til at kræve, at relevante oplysninger slettes, hvis der ikke foreligger lovmæssige forpligtelser, der forhindrer dette.
Du har ret til at kræve behandlingen begrænset i henhold til art. 18.
Du har ret til at anmode om at få tilsendt de oplysninger, der gives til os, i henhold til art. 20 i GDPR samt til at anmode om overførsel af disse til andre behandlere.
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod fremtidig behandling i henhold til art. 21 i GDPR.
Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke i henhold til art. 7, stk. 3 i GDPR gældende fremadrettet.
I henhold til art. 77 i GDPR har du ret til at indgive en klage til den kompetente tilsynsmyndighed.
Nomeco har etableret et webbaseret rapporteringssystem, som er designet til give medarbejdere, samarbejdspartnere, kunder og tredjeparter et nemt system til indrapportering af hændelser eller bekymringer. Disse rapporter tages alvorligt, gennemgås regelmæssigt og bliver handlet på, ligesom de bruges til at forbedre beskyttelsen af personoplysninger.
Du kan til enhver tid få adgang til dette rapporteringsværktøj via: https://phoenixgroup-databreach.integrityplatform.org/
Med henblik på at give en mere detaljeret forklaring af baggrunden for rapporteringssystemet, har vi desuden besvaret nogle ofte stillede spørgsmål nedenfor:
Nomeco har en forpligtelse til at underrette tilsynsmyndigheden inden for 72 timer efter at være blevet bevidstgjort om en hændelse, hvorfor alle hændelser straks skal indberettes via det online rapporteringsværktøj.
Alle hændelser relateret til behandlingen af personoplysninger skal indberettes til databeskyttelsesteamet via det online rapporteringsværktøj.
Hændelser vedrørende behandlingen af oplysninger refererer til enhver hændelse, der har eller kunne have resulteret i utilsigtet eller forsætligt tab af personoplysninger (elektronisk eller på papir) eller ødelæggelse af oplysninger eller uautoriseret adgang til oplysninger (f.eks. tab eller tyveri af laptops, smartphones, papirdokumenter eller recepter).
Databeskyttelsesteamet vil gennemgå rapporten omkring hændelsen og kontakte dig for yderligere information eller, hvis nødvendigt, hjælpe dig med de efterfølgende skridt.
Vi forbeholder os retten til at ændre vores databeskyttelseserklæring. Dette kan være nødvendigt som følge af den tekniske udvikling. Vi beder dig derfor at konsultere databeskyttelseserklæringen fra tid til anden og anvende den aktuelle version.
Skulle du har spørgsmål om databeskyttelse, så kontakt os venligst på gdpr@nomeco.dk
Dato for seneste revision og opdatering: 29/09/2020